شناسهٔ خبر: 24386 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر‌کل فرودگاه‌های لارستان خبر داد:

افزایش دو خط پروازی به مسیر لار-شارجه از ۲۱ تیر/ فرودگاه لار رتبه پنجم پروازهای خارجی را دارد/ برقراری پرواز لار- دوبی در انتظار مجوز/کمبود ناوگان داخلی پرواز لار-دوبی را لغو کرد

عنایت انصاری فرد مدیر‌کل فرودگاه‌های لارستان، از اضافه شدن دو خط پروازی دیگر به مسیر لار- شارجه- لار از ۲۱ تیر ماه خبر داد و گفت: مردم لار درحال حاضر نیاز به افزایش خط پرواز لار- دوبی دارند.

عنایت انصاری فرد در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اضافه شدن دو خط پروازی دیگر به مسیر لار- شارجه- لار از ۲۱ تیر ماه خبر داد و گفت: با اضافه شدن این دو پرواز، از فرودگاه لارستان به شارجه هر روز پرواز صورت می‌گیرد.  

مدیر کل فرودگاه‌های لارستان، توصیح داد: شرکت ایر عربیه با دو پرواز‌ در طول‌ هفته این خط پروازی را شروع کرد و بعد به پنج و از ۲۱ تیر امسال با اضافه شدن دو خط پروازی دیگر تعداد پروازها به هفت می‌رسد و هر روز پرواز داریم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه رقمی در حدود ۲۵۰ هزار نفر از مردم لارستان در دوبی تجارت می‌کنند و مشغول کار هستند تقاضا برای افزایش این خط پروازی زیاد است. از طرفی مردم لارستان تقاضای سفر مستقیم به دوبی را دارند و از اینکه در فرودگاه بدرفتار شارجه مجبور‌ به توقف و پرواز مجدد به دوبی باشند ناراضی هستند.

انصاری فرد توضیح داد: پیش‌تر شرکت آسمان در کنار‌ شرکت‌‌ ایرعربیه پروازهای لار- دوبی را انجام می‌دادند اما درپی بدهی آسمان به ما و قطع پروازهای مسیر لار- دوبی، شرکت هواپیمایی فلای دوبی هفته‌ای ۳ پرواز در این مسیر دارد که جوابگوی نیاز مردم لارستان نیست.

وی ادامه داد: بعد از قطع پروازهای لار- دوبی از سوی هواپیمایی آسمان ابتدا مذاکراتی با شرکت‌های داخلی انجام دادیم و به دلیل کمبود ناوگان، در نهایت مجبور شدیم با شرکت فلای دوبی قرارداد ببندیم که در حال حاضر در هفته سه روز پرواز با فلای دوبی داریم. اخیرا و در پی تقاضای مجدد مردم برای سفر مستقیم به دوبی سراغ شرکت‌های داخلی رفتیم و دوباره همان پاسخ همیشگی کمبود ناوگان را شنیدیم.

 مدیر کل فرودگاه‌های لارستان با بیان اینکه درحال حاضر فلای دوبی حاضر است این سه پرواز را به شش پرواز ارتقا دهد، گفت: متاسفانه دفتر نظارت بر شرکت‌های هواپیمایی مجوز نمی‌دهد.

انصاری با بیان اینکه مردم لار درحال حاضر نیاز به این خط پروازی دارند، گفت: از طرفی مگر به دنبال افزایش درآمدزایی فرودگاه‌ها نیستیم؟ مگر نه اینکه یکی از منابع درآمدی فرودگاه لارستان همین پروازهای خارجی است؟ پس چرا نباید با افزایش پروازها موافق بود؟ این درحالی است که ما هم دوست داریم شرکت‌های ایرانی قوت بگیرند. اما در نبود ناوگان کافی خواهشمند هستیم به طور موقت برای سه ماه این مجوز داده شود تا مردم لار از سرگردانی و تحمل این مسیر اضافه نجات یابند.

وی با اعلام اینکه ما در هر هفته ۳۶ پرواز داریم که ۳۰ مورد از آنها خارجی و تنها ۶ مورد آن داخلی است، اضافه کرد: در سال ۹۲ رتبه ششم پروازهای خارجی را داشتیم و در حال حاضر با احتساب اینکه فرودگاه امام خمینی(ره) تهران از جمع آماری شرکت فرودگاه‌ها بیرون آمده است رتبه پنجم را داریم . اما با در نظر گرفتن فرودگاه امام همان رتبه ششم را حفظ کرده‌ایم.